domingo, 14 de setembro de 2008

You're not 15 anymore

Hi everyone,

Thee other day a friend of mine told me "you're not a teenager anymore"! It was quite a shock! I believed that I would be a teenager for all my life! However I started to think about my life at that time and now and I would like to share it with you:

Back in Teenage times (+/-15 y.o):
- back to school - for me there were nice times (good student) with very nice friends that are still in my life and heart
- live with my parents which were very nice BUT had their own rules such as "we will take you at midnight at your friend's house and don't even be 2 minuites late!".
- allways have to explain why, where, when and with whom each time we want to go out (even during the day).
- have to be there and allways eat what they are eating even it is not our cup of tea
- have to smoke in secret
- secret boyfriends
- no personal transportation mean
- nothing to do at home (no domestic tasks or very few)
- no worries about €€€ as we don't have and parents give it to us (after a very good explanation)

Now (about 12 years later):
- live by yourself - some rent to pay, food, all stuff for home to pay
- all domestic tasks are under your responsibilty
- smoke in front of everyone
- only cook (when you cook) what you like and at the time YOU want (even though lunch can be at 3 or 4pm)
- no problem to exit at midnight - noone to report to!
- Go out everytime you want, where you want, because you want and with the people you wish!
- you have your own car or your friend's one so easier to go out!
- you work

Resume: Why feeling sad about our teenage time if now we have more freedom, independance and we are the ones who really decide what to do of our free times??? of course financial aspect only depends from us and life is not really easy on that times but this is the price to pay for independance!

I am personnaly really but really happy not to be 14 anymore and to be able to make my own schedule without asking anmyone's permission!
27 is another way of saying FREEDOM!

7 comentários:

Vanda Saraiva disse...

Se formos a pensar na liberdade que hoje em dia um miudo de 15 não tem nada a ver com a nossa adolescência que nem nas discotecas podíamos entrar. Os tempos são outros. E gostei muito da minha adolescência mas muito sinceramente gosto muito mais da minha vida agora (em alguns aspectos). Tenho responsabilidades que adoro mas também tenho a minha liberdade quando quero!!

Beijinhos
Xu

Carla Delgado disse...

Tudo na vida tem duas vertentes e honestamente este assunto é igual.
Claro que sinto nostalgia pelos tempos que lá vão e voltaria até lá se podesse mas não mais de uma semana. Não por ter mais ou menos liberdade mas por saber mais da vida agora que na altura.
O mais atraente é a ausência de responsabilidades, não ter ninguém a depender de ti e não te aperceberes que a tua vida depende de alguém.
Nunca tive problemas de liberdade, até porque nunca fiu muito exigente!
Claudia escreve em português por favor!
Jitos**

Anónimo disse...

"have to smoke in secret" - Acho que isto ainda é assim hoje em dia....
e como disse a Carla: "Claudia escreve em português por favor! não é que escrevas mal mas... o tuga é tuga!!
Bjs da Porca

Anónimo disse...

E mais um pedido a favor da escrita em Português.Pode ser?

Romain disse...

Je suis d'accord. Peux-tu écrire en portugais s'il te plaît, ça m'aiderait pour parler avec ma belle-famille. Merci pour tes messages sur le blog. Peux-tu m'envoyer par mail ton numéro de téléphone fixe chez toi au Portugal? On pourrait se parler directement, ça serait plus sympa, non ?

Anónimo disse...

A menina bem que podia escrever em Português, só que sou obrigado a concordar consigo porque sobre o tema que escreveu, é um tema muito actual e internacional, de qualquer modo a minha sincera opinião é de que não podia estar mais de acordo quanto a uma liberdade, porque quanto à outra, aquela em que não precisamos de fazer nada, em que tudo ou quase tudo nos cai do céu, enada sabemos ou queremos saber da vida preferindo ficar debaixo das asas dos progenitores. como alguém TRAUTEOU um dia "THAT'S LIFE..."

Anónimo disse...

c'est vrai, à 15 ans j'habitais au milieu de nulle part. je devais dire où j'allais puisque je ne pouvais pas y aller à pieds et que j'étais trop loin de tout pour prendre mon vélo...forcément... lol. Je devais faire mes devoirs et je me disais vivement que je sois grande et que ce soit fini!
Mais j'étais aussi insouciante, pas stressée par mon RER ou mon cheveu blanc qui persiste à pousser plus vite que les autres...Je pouvais rigoler en cours avec mes copines, manger n'importe quoi sans prendre un kilo, et je n'étais pas en train de me demander quand est ce que t'allais mettre un commentaire sur mon blog?????

bisous